3. Projekti "Tähetolm" faile I

PRESIDENT ESINEB SÕNAVÕTUGA PÄRAST TULNUKATE RÜNNAKUID, ANNAB KORRALDUSE MOBILISEERIDA KÕIK RAHVUSKAARDI RÜGEMENDID.

ÜRO JULGEOLEKUNÕUKOGU KOGUNEB ARUTAMA ÜLEILMSEID PROBLEEME PÄRAST RÜNNAKUT USA PEALINNAS. NÕUKOGU ESIMEES TEATAB, ET ASJAKOHASED MEETMED ON JUBA TARVITUSELE VÕETUD.

--

Hoiatus: juurdepääs sellele failile on PIIRATUD tasemeni ÜLISALAJANE või kõrgem. Volitamata juurdepääsukatsed sellele failile vaadatakse üle ning võivad lõppeda VALLANDAMISE JA/VÕI KRIMINAALMENETLUSEGA. Seda faili tohib levitada ainult komandör David Bradfordi loal; ilma loata levitamine võib kaasa tuua VALLANDAMISE JA/VÕI KRIMINAALMENETLUSE.

PROJEKTI NIMI: Tähetolm

DOKUMENDI ID: 043020150932

Märkmed lisanud dr Kim Ngo

„See on tõlgitud dokument, mille on kirjutanud „Videvikusära,“ tulnukas, mille XCOM-i personal vangistas operatsioon VASARAPEA käigus (link suunab VASARAPEA missiooni dokumentidele ja eeldab autoriseerimist). Dokument on näide isiklikust kirjavahetusest subjekti „Sära“ ja teise üksuse vahel, mis on tuntud kui „printsess Celestia.“ Kokkuvõtte subjekti „Sära“ ja „printsess Celestia“ vahelisest suhtest leiab Tähetolmu failide sellest kaustast. (Link viitab aadressile STARDUST/GOVT/VIP ja STARDUST/SPARKLE/REL, eeldab autoriseerimist.)“

Tõlke algus:

„Kallis Printsess Celestia.

Ma ei tea, kas sa kunagi loed seda, aga ma tunnen, et olen kohustatud kirjutama, mis juhtus. Kui ma leian tee tagasi Equestriasse(1), loodan ma seda selgitada.

Kui sa pöördusid tagasi Canterlotti(1), siis Elemendikandjad ja mina vabastasime Ebakõla(2), kuid ma kardan, et langesin ühe tema triki ohvriks. Ma tean, et sa ütlesid, et Võbelus(2) võiks olla kõige võimekam teda ümber kasvatama, kuid me vedasime kihla. Kui ma võidan, siis tema kasvab ümber. Kui ma kaotan, kivistame ta uuesti. Ma olin nii kindel, et ma võidan kihlveo, sest see oli otseselt seotud minu õpingutega maagiast ja sõprusest(4), kuid nüüd ma kardan, et see oli lihtsalt tema lõks, kuhu ma kukkusin.

Kohe, kui ma nõustusin, saatis Ebakõla mind kuhugi kaugele. Ajal, mil ma neid ridu kirjutan, ei tea ma, kui kaugele, aga kahtlustan, et olen täiesti teises maailmas. See siin ei ole kaugeltki nii rahulik koht kui Equestria. Kohe, kui ma saabusin, nägin, kuidas koletis tappis kolm kohalikku. Kui koletis leidis minu, siis [järgmine lõik on täielikult läbikriipsutatud ega ole tõlgitav]

Kui ma ärkasin, leidsin end laboratooriumist. Pärast mõningaid üllatusi ja segadusi avanes mul võimalus rääkida ühe kohalikuga, kes ütles end olevat Charles Shen. Tagantjärele ma võinuks küsida, kuidas Charles ja need teised ennast nimetavad, sest nad ei ole kindlasti ponid(3). Nad on kahejalgsed, suuremalt jaolt karvutud ja nende esijäsemed lõpevad küünistetaoliste jätketega peaaegu nagu Astlal(2). Nii palju kui ma neid näinud olen, oskavad nad tööriistu kasutada ja on väga targad. Ma kirjutan seda kirja leiutisega, mida Charles nimetab pastakaks – see on sulg, millel on tint sees. Lihtsalt geniaalne!

Charles kirjeldas põgusalt ka oma rahvast. Kõlas, nagu nad oleksid üsna üksildased. Nad on väga umbusklikud võõraste suhtes, kuna võõrad on neid palju rünnanud. Ma ei saa aru, miks peaks keegi niimoodi käituma, eriti nii aruka rassi suhtes, kuhu kuulub Charles. Charles ise on väga uudishimulik ja küsis mult paljude asjade kohta. Ma arvan, et ta küsis ka teiste küsimusi, keda ruumis polnud; ta näitas mulle riista, mis võimaldas kuulata ja rääkida teistega, kes olid kuulmiseks liiga kaugel.

Ma loodan homme samuti Charlesi näha, ta on siin mu ainus sõber.

Ma jätkan nende kirjade kirjutamist, kuigi mul pole ilma Astlata võimalust neid saata. Ma arvan, et see on hea viis jäädvustamaks, kuidas asjad edenevad. Ma proovin teha, mida suudan, et aidata Charlesi ja tema sõpru. Ma olen esimene poni, keda nad on kohanud, ja ma annan endast parima, et jätta hea mulje.

Teie ustav õpilane

Videvikusära“

(1)- Kirjeldatud kohanimed on parimad oletused vastavalt subjekti „Sära“ tõlkele. Tõlked olid algselt tehtud subjekti enda poolt mittekonventsionaalsete meetoditega. Täpsem seletus subjekti „Sära“ tõlkemeetodile on siin (link viitab aadressile STARDUST/SPARKLE/ABILITIES, eeldab autoriseerimist). Asukohtade nimekirja ja kaardi, mis kirjeldatud subjekti poolt, leiab siit (link viitab aadressile STARDUST/EQUIS, eeldab autoriseerimist).

(2)- Nagu ülalpool kirjeldatud, on ka nimed parimad oletused vastavalt subjekti „Sära“ tõlkemeetodile. Nimekirja kõigist subjekti kirjeldatud nimedest leiab siit (link viitab aadressile STARDUST/POI, eeldab autoriseerimist). Subjekti lisatud illustratsioonid on saadaval kõigis kannetes.

(3)- Endatunnetusega rass, kuhu subjekt „Sära“ kuulub, jaguneb neljaks alamgrupiks. Liikide nimed on jälle parim-oletus-tõlked. Üpris ammendava loetelu intelligentsetest ja mitteintelligenttsetest rassidest leiab kahest kohast (lingid viitavad aadressidele STARDUST/SPECIES/SAPIENT ja STARDUST/SPECIES/NONSAPIENT, eeldab autoriseerimist). Subjekti „Sära“ illustratsioonid on saadaval enamikus kannetes.

(4)- Subjekt „Sära“ on korduvalt viidanud sõpruse jõule ja teistele sarnastele kontseptsioonidele. On oletatud, et subjekti isendid on passiivselt telepaatilised ja on tugevamad, kui neid on rohkem. Ilma suurema isendite arvuta on see kõigest hüpotees.

--

UURIMISRAPORT

Koodnimetus: Avalon

Projekti ülesanne: kuulata üle subjekt „Ükssarvik,“ mis toodi operatsioonilt „Vasarapea“ 02.04.2015

Projekti seis: PEATATUD (02.04.2015)

Märkmed lisas: dr Moira Vahlen

Subjekti ülekuulamine algas pärast tema teadvuseletulekut, kuid subjekt suutis uurimiskambrist põgeneda, kasutades mittekonventsionaalseid meetodeid. Käitusime vastavalt standardsetele turvaprotseduuridele ja turvameeskond oli valmis subjekti alistama, kuid dr Charles Shen oli valmis subjektiga kontakteeruma. Meetod, mille abil Shen ja subjekt suhtlesid, on hetkel tundmatu, kuid ta teatas, et subjekt pole vaenulik ja on väga koostööaldis. Tuginedes sellele avaldusele ja muudele tõenditele, on projekt Avalon peatatud ning projekt Tähetolm võtab üle subjekti ja ta võimete uurimise.

Isiklikud märkmed

Ma mõistan, et see on põnev, aga Shen võiks minna oma kannide juurde töökotta ja tegeleda oma asjadega. Tulnukate uurimine ja ülekuulamine on minu meeskonna ülesanne ning ta ületas oma volitusi, kui läks vabatahtlikult subjektiga suhtlema. Peaks märkima, et vana mees soovis oma surma, kui ta seda tegi. Sisenemine ruumi tundmatu tulnuka juurde, kelle võimed on teadmata, oli äärmiselt rumal. Isegi relvastamata sektoid on oma mentaalsete võimete pärast ohtlik ja see subjekt, see „Videvik,“ on näidanud jõude, mis on suurusjärgu võrra ohtlikumad kui neil pisikestel tulnukatel, kes esimesena Euroopat ründasid.

Veel masendavam on see, et Shen soovitas poolelioleva labori sisustada „Videviku“ majutamiseks, et teda seal tulevikus uurida. Dr Ngo ja Mills olid kohe ideest sisse võetud. Jah, ma usun Sheni hinnangut, et isendi võimed on liiga suured olemasoleva isolaatori jaoks. Olen sunnitud ka nõustuma Sheni hinnagnuga, et kui subjekt oleks vaenulik, võiks tema jõuga alistada püüdmine lõppeda tõsise verevalamisega. „Tuleb peenemalt läheneda,“ nagu Shen ütles.

Ma võin olla vastu ideele tulnukast XCOM-i baasis väljaspool isolaatorit, aga ma valetaksin, kui arvaksin, et see lahendus ei pakuks potentsiaalset kasu. Isend demonstreeris meisterlikkust võimetes, mida tavaliselt tuntakse telekineesi, tõlkimise, valgustamise ja teleportatsiooni all. Ma olen kindel, et seda on võimalik ratsionaalsemalt seletada, võrreldes sellega, mida ütles Shen. Ta esimene tõlge pärast esimest kontakti oli „maagia“ ja ma pidin teda peaaegu oma tahvelarvutiga viskama. Sellel peab olema mingi ratsionaalne seletus ja ma olen üks neist, kes selle leida võiks.

Ma ei usu, et võiksin seda teistele öelda, aga ma olen Tähetolmu projekti pärast natuke põnevil. Mitte just iga päev ei avane võimalust, kus teadlane kohtab olendit, kes võib rikkuda füüsikaseadusi palja käevibutusega. Siinkohal siis sarvevibutusega. Noh, ilma riskimata oma elu või jäsemetega. Kim on vaimustuses võimalusest subjektiga rääkida ja tema kultuuri õppida. Joel itsitas kui idioot, kui Shen rääkis tervest hulgast mõistuslikest liikidest subjekti kodumaal. Nii kaua, kuni nad töötavad piisavalt ka teiste vajalike projektide kallal, ei näe ma mingit põhjust nende entusiasmi jahutada. Veel mitte.

Sheni aruandmise ja meditsiinilise ülevaatuse ajal märgiti, et subjekti loomus ta enda väitel on akadeemiline, ta küsis palju küsimusi ja oli üldiselt väga uudishimulik. Ma jätsin Tähetolmu personalile juhise vastata kõikidele küsimustele, mida subjekt esitab, kuni need ebamugavusi ei põhjusta ega ohusta projekti või maailma laiemalt.

Mu suurim mure (peale hulga teiste probleemide, mille Tähetolm on tõstatanud), on meetod, millega isend mõistab meid ja millega ta võimaldas Shenil temast aru saada. Tema tõlgitud selgituse järgi on see eri keelte kontseptsioonide sidumine, kuid ma olen endiselt veendunud, et seda oskust on võimalik kuritarvitada teabe varastamiseks inimese peast. Olen kehtestanud igapäevase füüsilise ja psühholoogilise kontrolli kõigile, kes veedavad tulnukaga aega.

Tehku teised, mida tahavad, aga mina EI luba seda „tõlkeloitsu“ enda peale lasta.

--

EHITUSRAPORT

Ehitus/ümberehitus: teaduslaboratoorium

Ehituse eesmärk: ehitada ümber teaduslaboratoorium B3F vastavalt Tähetolmu projekti vajadustele

Eeldatav aeg: 12 tundi

Märkmed lisas dr Charles Shen

Nõupidamisel komandöri ja teiste doktoritega otsustati, et isolaator ei sobi isendi hoidmiseks pikema aja vältel. Isolaator on ehitatud tulnukate lühiajaliseks hoidmiseks, aga on selge, et meie uus külaline on meie juures natuke kauem. Labor oli peaaegu valmis, kui olukord muutus, ainult mõned toru- ja elektritööd olid lõpetamata ning siseseinad ja katseseadmed olid puudu. Mõningaste muudatustega joonistes saime midagi turvatud elukorteri sarnast isendi jaoks, samuti rohkesti ruumi tema paljude oskuste uurimiseks. Kõige keerulisem on nende mõõteseadmete valmistamine, mida meeskond palus. Nad on andnud uue definitsiooni sõnale „põhjalik“.

Isiklikud märkmed

Ma ei tea, kas lihtsad sõnad saavad kirjeldada seda, mis juhtus täna.

Kohtuda ja rääkida võõra eluvormiga teisest maailmast... Mõistus ei suutnud haarata seda, kui monumentaalselt tähtis on see inimkonna jaoks. Kõige rohkem on mul kahju sellest, et ilmselt jääb see sadadeks aastateks salastatuks.

Tulnukas ise ei olnud midagi seesugust, nagu ma ootasin. Pärast õudsete koletiste sissetungi kohata suure koera suurust tulnukat, kes vaatab sind, hirm ja lootus silmis, oli pehmelt öeldes ränk. Ta nimetab ennast Videvikusäraks ja ta leidis ennast keset meie sõda sissetungijatega üsna juhuslikult. Ta on õpilane ja raamatukoguhoidja ning ta kaldub rääkides olema väga paljusõnaline. Märkasin ka obsessiiv-kompulsiivse häire märke, kuigi ma pole psühholoog. Lihtsalt mulle kui isale paistis nii.

See oli šokeeriv, kui inimeselikud Videviku maneerid olid. Teadusmeeskond muidugi ei hoolinud minu muljetest tema isiksuse või kehakeele kohta, neid huvitas rohkem meie vestluse sisu. Doktor Mills oli nagu poisiklutt jõuluajal, kui hakkasin rääkima greifidest ja draakonitest, Moira vaatas mind mõrvarliku pilguga, kui püüdsin rääkida maagiast, mida Videvik oli kirjeldanud.

Ehitajad valmistavad praegu kõiki vajalikke seadmeid Tähetolmu labori jaoks. Praeguste hinnangute järgi saabub tööde lõpp 10–12 tunni jooksul. Ma ikka ei suuda uskuda, et David nõustus. Ta on alati olnud mõistlik, kui me teeme ettepanekuid, mis kõlavad loogiliselt. Ma mäletan tema häälekat rahulolematust, kui Moira tellis elusaid vange, aga selle ideega ta ikkagi nõustus.

Samuti olen faktiliselt määratud Videviku kontaktisikuks, vähemalt praeguseks. Mul on rõõm teatada, et arstide andmetel olen ma puhas igasugustest kahtlustest vaimse manipuleerimise osas ja tulevikus pean läbima iga päev arstliku läbivaatuse. Kuigi see on ebameeldiv, saan ma täiesti aru, et need ettevaatusabiõnud on vajalikud. Ma oleksin üsna üllatunud, kui leitaks tõendeid, et mind on vaimselt manipuleeritud, aga ilmselt peakski selline manipuleerimine käima märkamatult, kuni on liiga hilja, et ohver vastu suudaks seista.

Peab kahjuks märkima, et tuleb meeles pidada, et vaatamata süütule välimusele ja arukatele maneeridele, on Videvik siiski tulnukas ja võimeline palja mõttejõuga tekitama selliseid füüsilisi jõude, millest piisab igasuguste hoidmiskohtade purustamiseks, kui tal tuju peaks tulema. Siingi võib olla mingi vaimse manipuleerimise nipp, mõeldud soodustama lohutamist ja mõistmist meie külalise ümber. See on küll rohkem nagu healoomuline mõistusekontroll, võrreldes selle kohutavaga, mida me oleme harjunud nägema. Kuid kui see osutub tõeks, on see siiski oht. Jällegi, need turvaprotokollid näikse olevat õigustatud ettevaatusabinõu.

Võin öelda, et teadlased on põnevil, vaatamata ohtudele. Umbes kümme minutit pärast seda, kui Tähetolmu projekt sai heakskiidu, andis Kim mulle terve virna pabereid universaalsest aritmeetikast, et annaksin need meie külalisele niipea, kui ta uude laborisse kolitakse, et hinnata tema arusaamist matemaatikast ja teistest kontseptsioonidest. Kuna ta ei olnud salalik enamiku meie vestluse ajast, loodan, et hea doktor võib olla pigem meeldivalt üllatunud. Ma arvan, et Millsil ja Ngol on hea meel, et nad saavad kellegagi ka tegelikult rääkida, mitte ei pea ainult torkima laipu ja oletama märgistuste tähendusi.

Mu enda plaanidest – mind huvitab, kas tõlkeloitsu saab laiendada kirjalikele töödele. Ta mainis oma suutmatust lugeda pabereid, mida Isolaatoris nägi, aga ta pole selgesõnaliselt öelnud, et ta neid tõlkida oleks üritanud. Ma arvan, et kui ma viin talle raamatu, leiab ta mingi nipi, kuidas seda lugeda. Ma arvan, et ma ei ole teadlastest niipalju erinev, et ei võiks millegi huvitavaga katsetada.

 

Autori märkus:

XCOM-i organisatsioon koosneb kolmest peamisest harust: teadusosakond, arendusosakond ja operatsioonikeskus. Teadusosakonna ülesanne on tulnukate tehnoloogia uurimine ja tehnoloogilised läbimurded, samuti tulnukate hoidmine ja ülekuulamine. Arendusosakonna ülesanne on baasi varustuse arendamine, tootmine ja hooldamine, samuti teadusosakonna saavutuste rakendamine praktikas. Operatsioonide osakond hõlmab sõdureid ja piloote, kes osalevad vahetus lahingutegevuses tulnukatest vallutajate vastu. Operatsiooniosakonna ülem komandör David Bradford on ühtlasi kogu XCOM-i baasi ülem.