Kuidas olla Mary Sue?

Tegelased:

HELERI, 19-aastane. Riietus: formaalne, umbes nagu pangatelleril või suurfirma pressiesindajal, ainult nimesildita rinnas.
NELK, 22-aastane. Riietus: barokk, aga niisugune, et selles on mugav olla, istuda ja astuda. Barokksoeng, kuid mitte paruka, vaid oma juustega.
GRACIA, 23-aastane. Riietus: kodune. Ainsana lühikeste juustega.
PRINTSESS, 29-aastane. Riietus: Eesti Politsei vorm.
NELLA, 31-aastane. Riietus: tuleb töölt. Töö ei nõua sportimist, aga riietusest on näha, et töötab spordiklubis, mitte ilusalongis või lilleäris.

HELERI: Tere päevast. Minu nimi on Heleri ja mul on hea meel teie kõigiga kohtuda. Ja ma loodan, et teiegi saate meeleldi üksteisega tuttavaks. (Viitab käega.) Muidugi olen ma Nellat telerist näinud ja kord nägin ma Printsessi Tallinna kesklinnas autost väljumas, ta jäi mulle meelde, aga mind ei tunne teist vist keegi ja ega teiegi vist üksteist tunne.

NELLA: Seda muidugi, aga misasja me siin teeme?

PRINTSESS: Ja kust sa üldse võtsid õiguse meid siia kutsuda?

HELERI: Mis õigusesse puutub, siis mina olen teist natuke elusam, sest minust on juba jutt ilmunud, aga teist kellestki veel ei ole. Ma kutsusin teid siia, sest me kõik oleme sama autori tegelased. Lisaks sellele me oleme kõik idealiseeritud ja sellepärast ma kahtlustan, et me oleme Mary Sued.

PRINTSESS: Kes see veel on?

HELERI: Mary Sue kohta saab lähemalt teavet näiteks ingliskeelsest vikipeediast artiklist Mary Sue (http://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Sue), aga kuna meil ei ole siin internetti, siis ma selgitan. Mary Sue on teatud tüüpi idealiseeritud tegelane. Kõik õnnestub tema käes ja ta muudab kõik ümberringi paremaks. Mõnikord sureb ta teose lõpus kangelasena, aga kui ei sure, siis võidab ta kõik oma vaenlased ja saab õnnelikuks ka isikliks elus.

PRINTSESS: No ja kui olemegi, mis siis sellest?

HELERI: Mind huvitab, kui kerge või raske on saada Mary Sueks. Ja mis tüüpi inimestel see kergem ja kellel raskem on?

NELK: Kui ma õigesti aru saan, siis käib jutt tuhkatriinulugudest, kus vaesest perest pärit madalast soost neiu elab läbi tohutul hulgal katsumusi, kuni abiellub printsiga. Ning pühakiri ja Jumalapoja elukäik, samuti pühakute ja usukannatajate elulood, ainult Jumalapoeg on mees ja need on kõik päriselt juhtunud.

HELERI: See pole üldse oluline, kas päriselt mitte ja kas mees või naine.

NELK: Ma küll ei ütleks, et ma olen vaesest perest pärit ja hirmsaid katsumusi läbi elanud. Vastupidi, mul oli üsna õnnelik lapsepõlv. Ma pole iialgi usku kuulutanud ega veendumuste nimel kannatanud.

HELERI: Mary Sueks võib saada paljudel viisidel. Mul on siin üks test ja ma soovin, et me teeksime selle kõik läbi.

NELK (umbusklikult): Mis see test on? Kas see on valus?

HELERI: Ei. Tuleb vastata hulgale küsimustele. Vastavalt sellele saate punkte. Lõpuks liidetakse need kokku ja punktisumma näitab, kas olete Mary Sue või ei.

PRINTSESS: Ma loodan südamest, et ma ei saa Mary Sueks.

NELK: Miks? Kas sa mõistad, millega on tegemist? Mary Sue on eeskuju. Hulk inimesi loeks sinust kirjutatud jutte ja saaks selle põhjal teada, kuidas autori meelest õigesti elada tuleb. Mina küll loodan Mary Sueks saada. Sest õige jutu peategelane peabki eeskuju olema, olgu siis positiivne või negatiivne. Sel viimasel juhul näitab ta lugejatele, kuidas ei tohi elada. Aga kui sa oled mingi vahepealne, mis mõtet on siis sinust juttu kirjutada? Hea küll, kõrvaltegelased võivad olla ka vahepealsed.

NELLA: Sa vist mõtled, et kui me saame Mary Suedeks, siis kirjutab autor meid mõne jutu sisse, avaldab selle ja me muutume seeläbi elusamaks?

NELK: Just nimelt. Iga tegelane on ju elus ainult sedavõrd, kuivõrd ta esineb autori teostes. Sellepärast püüan mina juba praegu elada nii, et igale oma alamale eeskujuks olla võiksin.

NELLA: Asjatu lootus. Mina olen teist kõige vanem, ka seetõttu, et mina olen tema peas kõige rohkem olnud, ja kui palju minust jutte on ilmunud? Mitte ühtegi.

PRINTSESS: Üdini positiivsed tegelased on igavad. Nad on kõik kuidagi ühesugused ja äraarvatavad. Neist ei saa head juttu.

NELK: Kas pühakiri on sinu meelest igav?

PRINTSESS (ilma mõtlemata ja ilma emotsioonita): Jah.

NELK: Oled sa seda üldse lugenud?

PRINTSESS: Jah. Igav lugemine oli, jäi pooleli.

HELERI: Mul on tunne, et igaüks kehastab meist isesuguseid omadusi, mis temas on täiuseni arenenud. Võib-olla mina välja arvatud. Vahest oleks parem, kui me räägiksime iseendast mõne lausega, et ennast teistele tutvustada. Nella, sina, nagu ma aru saan, kehastad ilu.

NELLA: Nojah, küllap vist. Vähemalt kunagi olin ma ilus. Ma olin Miss Estonia ajal, mil see veel midagi tähendas. Minult ei taibatud võtta allkirja, et ma oma missiaasta jooksul ei abiellu, läksin sama aasta augustis mehele. Järgmise aasta märtsis, kui valiti uus miss ja ma oma krooni pidulikult talle üle andsin, olin juba silmnähtavalt rase, mais sündiski esimene laps. Läksin ülikooli õppima eesti filoloogiat, aga ei lõpetanud, perekond läks suureks ja tööd oli vaja teha, ülikooli jaoks ei jäänud aega. Töötasin mitu aastat Eesti Televisioonis diktorina, praegu töötan poole kohaga spordiklubis, pere ei võimalda täiskohaga töötada.

NELK: Küllap mina kehastan võimu ja raha. Oi, ma unustasin, mina olen Nelk ja ma olen kuninganna. Minu isa on riigi kõige rikkam mees, isegi kuningast rikkam. Ta on pankur ja talupoja peres sündinud. Nii et aadlik pole ta kuskilt otsast. Aga meie riigis on aadlikke üldse vähe, sest viimases sõjas löödi neist enamik maha ja pärastised kuningad pole andnud kellelegi aadlitiitlit, kes aadlikuks ei sünni. Sellepärast kutsuti riiklikele ballidele ka rikkaid kodanlasi, isa ja mind samuti. Ma hakkasin kuningale meeldima ja me tantsisime igal ballil koos. Esimestel aastatel ei tähendanud see õieti midagi, aga hiljem me hakkasime ka niisama kohtuma. Me olime siis umbes kolmeteistkümnesed. Kui me 18 saime, siis ta kosis mu ära. Minu ainus kaasavara oli see, et ta sai kõik isalt võetud võlad andeks, ja seda oli hästi palju. Pulmad tekitasid mõnes ringkonnas suurt vastuseisu ja kõik välisriigid ei saatnud oma esindajat pulma, aga nii see läks.

GRACIA: Minu nimi on Gracia. Mina pean vist kehastama kas tarkust või teadmisi, aga need mõlemad on küsitavad. Minu IQ on ainult 142, mis on üle keskmise, aga ei midagi erilist. Üldkooli lõpueksamitest sain 529 punkti 600-st, ma polnud isegi oma klassis esimene. Jah, mul on teaduslikke artikleid ilmunud. Mõned neist on täitsa korralikult tsiteeritud. Ma hakkasin juba üldkoolis huvituma keemiast. Aga ülikooli ma ei pääsenud. Minu teadustööd käsitlevad biokeemiat. Need ei ole väga keerulised, lihtsalt ma sattusin olema sobivas kohas. Juhtusin asjadele, mis keemikute kätte ei sattunud ja millele mittekeemikud ei osanud tähelepanu pöörata. Iga keemik oleks need avastused teha võinud. Mind valiti korra maailma aasta parimaks nooreks keemikuks perekooli õpilaste kategoorias. Lõpetasin perekooli, olen koduperenaine. Kõik.

(NELK satub Gracia jutu ajal suurde ärevusse, sest taipab, et tunneb Graciat, aga ei ütle ühtegi sõna ja sunnib end rahulikuks. Gracia näeb seda, ent ei saa aru.)

PRINTSESS: Minu nimi on ... Ma ei ole tööl, siin võite mind Printsessiks kutsuda. Kui igaüks meist midagi kehastab, siis mina muidugi võitluskunste. Ma sündisin ... See pole tähtis. Minu kodulinnas ei saanud ilma kaklemata hästi hakkama. Ma läksin juba lapsena karatetrenni, harjutasin kuni keskkooli lõpuni. Mul on must vöö, kui see teile midagi ütleb, siis 3. dan. Võistlused läksid hästi, aga pärast jätsin asja soiku. Mul oli valida, kas sportlaskarjäär või ülikool ja töö. Arvan, et oma tööga saan ma ühiskonnale rohkem kasu tuua. Kui karate oleks olümpiaala, siis ehk oleksin spordi valinud. Õppisin juurat. Pärast seda juhtus nõnda, et maffia pani minu pea eest raha välja ja Venemaal polnud enam ohutu elada. Kolisin Eestisse. Tuli seadus, et politseis tohivad ainult kodanikud töötada. Mulle pakuti kodakondsust eriliste teenete eest. Ma ei olnud nõus, sest tahtsin madalat profiili hoida. Tegin hariliku kodakondsuse eksami ja sain naturalisatsiooni korras Eesti kodanikuks.

HELERI: Mina ei ole teie kõrval midagi erilist. Olen harilik juuratudeng. Ma panen tähele, et meist ainult üks, Printsess, on kõrgharidusega, minust ehk saab teine, mõlemad sealjuures juristid. Gracia on, tundub, keskeriharidusega, Nella on lõpetamata kõrgema ehk keskharidusega, Nelgil puudub vist üldse formaalne haridus.

NELK: Meil ei ole naiste jaoks koole. Isa palkas mulle koduõpetajaid, kes õpetasid keeli, ja ise õpetas raamatupidamist. Olen bilansivõimeline. Abielunaise kohustus on majapidamine korras hoida. Minu majapidamiseks on nüüd kogu riik ja kogu riigieelarve käib minu käest läbi, aga mitte mingit haridust tõendavat diplomit mul ei ole.

HELERI: Väga kena. Ma arvan, et sissejuhatus on nüüd tehtud. Ma jagan teile kõigile lehed küsimustega laiali. Need on välja prinditud saidilt http://www.springhole.net/quizzes/marysue.htm. Esimesed küsimused puudutavad teie nime. Imelike nimede eest saab punkte. Printsess saab kohe.

PRINTSESS: Mispärast? Ega Printsess pole nimi. Minu nimi on täiesti tavaline.

HELERI: Imelik tiitel annab samamoodi punkte.

PRINTSESS: See pole mingi tiitel. See on hüüdnimi. Ma ei tea oma esivanemate hulgas ühtegi aadlikku, rääkimata kroonitud peadest. Ema kutsus mind nii, kui väike olin. Isa ei sallinud seda, tema on vabariiklane, aga pärast hakati mind lasteaias nõnda kutsuma ja koolis, jäi kuidagi külge, nii et ju minus midagi printsessilikku on.

HELERI: Hea küll, hüüdnimi on ikkagi harvaesinev, see annab ühe punkti. Nelk, sina saad ka, sest sinu nimeks on nimisõna.

NELK: Jumal tänatud, et see meie maal kombeks on.

HELERI: On siis või?

NELK: Muidugi. Enamik naisi kannab taime või linnu nime. Ja paljud mehed ka.

HELERI (umbusklikult): On see haruldane nimi? Kas sa tunned veel mõnda Nelki?

NELK: Jah, ma olen kohtunud nelja Nelgiga, kellest kaks on minust vanemad ja kaks minu järgi nimetatud.

HELERI: Oeh, siis ei saa selle eest punkti anda, kui see sinu kodumaal tavaline on.

NELK: Miks? Kui sinu nimi oleks Nelk, kas sa siis saaksid punkti?

HELERI: Jah, sest Eestis ei ole kombeks lastele lille nime anda.

NELK (solvunult): See pole õiglane!

HELERI: Selles testis saab punkte ainult ebaharilike asjade eest. Nagu Gracia nimi. Seda nime ei kirjutata niimoodi, igasugused nimemoonutused annavad punkte.

GRACIA: Mis nimemoonutusest sa räägid? Vastavalt õigekirjareeglitele!

HELERI: Kas teil siis kirjutatakse see nimi sedasi? Siis saad ainult selle eest punkte, et sinu nimeks on mütoloogiline tegelane.

GRACIA: Kui Nelk ei saanud punkte, siis ei või mulle ka anda, sest Tellusel on komme nimetada lapsi müütiliste isikute ja isegi jumalate järgi. Nii et nime eest saab ainult Printsess punkti.

HELERI: Hea küll. Nüüd on aeg minna järgmise osa juurde. Ilu küsimused. Ja vastake küsimustele ausalt, muidu ei näita test mitte midagi.

GRACIA: Kust mina tean, kas autor tuleks minuga kohtama või ei?

HELERI: Võite olla kindlad, et tuleks, siit saate kõik punkti. Ja tagapool on küsimus, kas autor tahaks teiega sõbraks saada, sealt saate ka kõik punkti.

GRACIA: Olgu nii. Ilu eest sain tervelt 1 punkti, mis on märksa rohkem kui ma lootsin.

NELK: Imelikud küsimused. Misasi on tätoveering?

NELLA: Ma näitan.

GRACIA: Ma lootsin, et siin keegi ometi lahti riietuma ei hakka.

NELLA: Mul on õla peal. Näed.

NELK: Mistarbeks see on?

NELLA: Kui minuga mingi tõsine õnnetus juhtub, siis arstid teavad, missugust verd mulle üle kanda.

PRINTSESS: Kas niisugune tätoveering mitte liiga tühine ei ole?

HELERI: Punkti saamiseks käib küll.

NELK: Ma sain ainult 3 punkti, rohkem küll ei tule.

HELERI: Mina sain ka 3.

NELLA: Siin saan vist mina kõige rohkem punkte: 4.

PRINTSESS (tõstab rusika): Amatöörid. Mulle 9 punkti. Sealjuures ilma tätoveeringuta.

NELK: Kuidas sa nii palju said?

PRINTSESS: Ma tean mitut, kes on minule ilu pärast kadedad, ja poisid on palju minu pärast kakelnud (ja ma ise ka sealjuures), aga sellest hoolimata on mul nii palju vedanud, et mul ei ole arme. Mul on ilus pisike nina, kordagi pole ninaluud puruks löödud. Ja kõik mehed tahavad minuga magada. Minu ülemus on üks väheseid erandeid, sellepärast ma tunnen, et töötan õiges kohas. Naisülemus oleks alternatiiv, aga neid on politseis vähe.

HELERI: Tore, selle osaga on nüüd ühel pool. Edasi vaated. Kõige kahtlasem küsimus on muidugi see, kas keegi väljendab autoriga sarnaseid poliitilisi, sotsiaalseid või religioosseid vaateid.

GRACIA: Mina ei väljenda üldse mingeid vaateid. Mul õieti polegi neid.

NELLA: Ma kuulusin kuningriiklaste parteisse.

NELK: Tore, mina olen ka kuningriiklane.

HELERI: Autor on kahjuks vabariiklane, nii et punkte ei tule.

PRINTSESS (küsimustikku uurides): Siit ei tule mulle küll midagi, kui autor just ateist ei ole.

HELERI: On küll. 2 punkti sulle.

NELK (haarab kätega peast): Oo õudust küll! Mul on häbi, et mu autor säherdune on!

HELERI: Kas sa oled võitlev ateist?

GRACIA: Või kaklev ateist?

PRINTSESS: Ei, usuküsimuste pärast pole ma iial kakelnud. Aga kui ma oleksin oma elus jumala peale lootma jäänud, siis oleksin praeguseks küll surnud. Või veelgi hullemas olukorras. Ainult teadmine, et kuskilt pole abi tulemas peale iseenese ja sõprade, on mind välja aidanud.

NELK: Ma saan siiski selle eest punkti, et ma olen põhjatu rikas. Kahjuks annab see ainult 1 punkti. Ilu eest võis üle tosina saada. Aga kas ma olen tugeva iseloomuga, mis te arvate?

HELERI: Ise pead seda teadma. Milles sinu tugev iseloom väljendub?

NELK (mõtleb): Minu mees hakkas mind armastama.

HELERI: Ka nõrga iseloomuga naisi armastatakse.

NELK (raputab pead): Ma ei tea. Siis ... ma vist ei saa punkti. Aga edasi, lugupidamatus võimuorganite vastu? Mul neid endast kõrgemaid eriti palju ei ole, aga kas see loeb, kui oma mehe vastu mõnikord lugupidamatu olen?

HELERI (raputab pead): Kindlasti mitte.

GRACIA: Ma poleks iial arvanud, et selle eest saad punkti, kui oled kohtulikult karistatud. Ma mõtlesin, et Mary Suel ei tohi olla ühtki halba omadust.

HELERI: Võib ka halbu omadusi olla, aga need peavad olema kuidagi erilised, näiteks ilma süüta süüdi mõistmine.

GRACIA: Mina sain küll ilmse põhjusega. Printsess, kas sina pole oma kakluste pärast politseiga konfliktis olnud?

PRINTSESS: Ma olin omal ajal miilitsas arvel ja mind kuulati sageli üle, aga ma ei loe seda eriliseks konfliktiks, sest vahistatud pole mind kordagi ja pool kooli oli miilitsas arvel.

HELERI: Nagu näha, siit punkte eriti ei tulnud. Järgmine teema, oskused. Sellega võime ometi kiidelda. Näiteks Gracia saab punkti selle eest, et on tarkuse poolest tuntud. Ja ma ütleks, et sõnastus “peamine tarkuse ja teadmiste allikas” käib just inimese kohta, kellel on nii palju teaduslikke töid. Kelle kohta siis veel?

NELLA: Kas keskkooli kuldmedaliga lõpetamine annab midagi?

HELERI: Ma ei arva. Sa oled tark, aga ma ei ütleks, et sa oled tarkuse poolest laialt tuntud. Järgmine küsimus käib selle kohta, kas keegi on oma ala parim. Printsess on võitluskunstides muidugi ületamatu ja ma arvan, et kõigest hoolimata saab ka Gracia siit punktid. Mina pole vist milleski parim.

NELK: Võib-olla olen mina parim kuninganna?

HELERI: Sa oled oma riigi ainuke, selles mõttes oled sa muidugi parim, aga samal ajal ka halvim.

NELK: Oota, oota! Mis on kuninganna kõige tähtsam ülesanne?

HELERI: Vist igasugustel üritustel oma mehe kõrval seista?

NELK: Üldsegi mitte! Sellega saaks iga loll hakkama! Kuninganna tähtsaim ülesanne on kuningriigile pärija kinkida! Ma olen 4 aastat abielus olnud ja mul on juba kaks poega! Varsti tuleb lisa.

GRACIA: See ei tähenda midagi. Ma tean tervet karja niisugusi. Isegi minul on 6 aastaga 3 last. Pealegi oluline on mitte lapsi saada, vaid need üles kasvatada.

NELLA: Sa oled hea kuninganna, aga ma ei ütleks, et teistest kuningannadest parem. Kui su pojad juba suured on, võib-olla siis saame rääkida sellest, kas sa oled parim või ei.

PRINTSESS: Nella on Eesti parim telediktor.

NELLA: Ma ei ole enam telediktor. Pealegi, kuidas meid võrrelda? Kuidas kindlaks teha, kes on parem, kas Aarne Rannamäe või Urmas Ott või keegi teine?

HELERI: Nellal on õigus, Eesti parimat telediktorit ei ole valitud ja on kahtlane, kas ta selleks saaks.

PRINTSESS: Siis on ta Eesti parim ema.

NELLA: Jälle vaieldav. Aasta emaks pole mind iialgi valitud. Minu mees valiti küll aasta isaks, aga see pole see.

HELERI: Nelk ja Nella on oma riigis üldiselt tuntud ja saavad selle eest 2 punkti. Edasi muusikalised võimed. Alustame lauluhäälest. Ma laulsin keskkooli ajal segakooris, aga seda on liiga vähe. Sooloartistina pole ma kunagi esinenud, isegi mitte sugulaste ja tuttavate ringis, ning pilli ma ei mängi.

NELLA: Ma lõpetasin muusikakooli klaveri erialal. Mul on kodus klaver ning ma mängin seda aeg-ajalt oma ja laste lõbuks. Siit tuleb küll punkt, ehkki muusikut minust ei saanud. Minu õpetaja tahtis, et ma läheksin konservatooriumisse. Ma pidin valima, kas muusika või sport, sest mõlemat korraga ei saanud. Meil oli väga hea naiskond, kahju oli ära minna, mingis orkestris ma ei mänginud, klaverit polnud nii kahju maha jätta. Elukutselist sportlast minust ei saanud, aga tagantjärele mõeldes valisin õigesti. Muusikale pühendudes oleksin kergesti võinud oma mehest ilma jääda.

HELERI: Kas keegi kitarri, harfi ega flööti ei mängi? Need annavad rohkem punkte. Nelk? (Nelk raputab pead.) Gracia? Printsess?

PRINTSESS: Mul oli muusikaõpetus keskkooli lõputunnistusel 5, aga sellest jääb väheks.

HELERI: Edasi võõrkeelte oskus. Soome, inglise ja saksa, kolm punkti mulle. Ainult need loevad, mida te vabalt oskate.

GRACIA: Mina ei oska võõrkeeli.

PRINTSESS: Mina oskan üht võõrkeelt. See on eesti keel. Inglise ja saksa keel on väga vaevalised.

NELLA: Vene, inglise, saksa ja hollandi keel on täiesti käpas. Lisaks on veel kari keeli, millega ma poes saaksin hakkama, aga neli punkti.

NELK; Mulle ka 4. Isal on äripartnereid paljudes riikides ja ta tahtis, et ma neile hea mulje jätaksin.

HELERI: Järgmine küsimus vajab jälle arutamist. Kellel õnnestub kõik, mida ta ette võtab? Printsessil nähtavasti küll, minul nähtavasti mitte. Aga ülejäänud? Gracia?

GRACIA: Olen kohtulikult karistatud. Sain eluaegse range reiimiga koloonias. (Muigab kõveralt.) Jah, ma arvan, et mul õnnestub kõik, mida ma ette võtan.

NELK: Ära mine tagasi! Tule minuga kaasa! Sa võid minu õukonnas elama hakata!

GRACIA: Tänan, aga ma ei taha oma peret maha jätta. See ei ole päris nii, nagu sina arvad. Koloonia tähendab seda, et ma elan koos oma perega ühel saarel, meid on koloonias paar tuhat ja saarelt lahkumine on keelatud. Meid ei valva mitte keegi, lihtsalt ära minna on keeruline ja pole ka tegelikult kuhugi. Range reiimiga tähendab seda, et saarel ei ole elektrijaama. Sa oled eluaeg ilma elektrita elanud, tead küll, et see pole suurem asi õnnetus. Nii et tänan pakkumast, aga kõige eest tuleb maksta ja mina maksin niimoodi. Lapsed saavad kolooniast välja, kui nad üldkooli lõpetavad.

NELK: No kui sa niimoodi arvad ... Mina ei saa siit jälle midagi. On nii palju asju, mida ma ei oska.

HELERI: Mida siis?

NELK: Laulda näiteks ja ujuda ja vehelda ...

HELERI: See tekitab kahtlusi. Need pole ju kuningannale hädavajalikud oskused. Kas sul on kunagi ujuda vaja olnud?

NELK: Ei, on õnneks läinud, aga laevaga sõita ja teada, et sa ei oska ujuda, on üksjagu hirmutav.

HELERI: See ei loe. Kas sul oleks kunagi vehklemis- või kaklemisoskusest kasu olnud? Kas sul on mingeid tõsiseid puudusi, mis takistavad kuningannarolli täitmast?

NELK (kõhklevalt): Ei. Aga kui ma oleksin ilusa lauluhäälega, siis ma saaksin külalistele laulda.

HELERI (lööb käega): Sellisel juhul on õnnestunud ka sinul kõik, mida sa ette võtnud oled.

NELK: Tõsi või? Siis ma saan ju punkte! Ja järgmisest küsimusest ka, sest kui ma midagi valesti teen, siis antakse mulle kõik andeks.

HELERI: Sina ei saa selle eest, sest kuningannadele on see loomulik.

NELK: Fui! Kõik punktid võetakse mult sedasi ära!

NELLA: Mina ei saa kummastki. Mul on elus päris palju asju ebaõnnestunud.

HELERI: Raske uskuda. Mis siis?

NELLA: Näiteks kandideerisin riigikokku ega saanud. Ma sain küll kolmandiku isikukvooti. Elukutselist sportlast minust ei saanud, lõpuks kukkusime Eesti meistriliigast välja ja naiskond läks laiali. Kunagi katsusin hakata äri tegema, asutasime firma, oli äriplaan ja puha, aga lepinguid ei saanud, lubama olid kõik kanged, aga kui lepinguga juurde tulid, kirjuta nüüd alla, siis ei tahtnud keegi, nii et firma ei hakanudki tööle. Korra 90-ndate algul on minu tööandja pankrotti läinud ja Eesti Televisioonist koondati mind samuti ära.

HELERI (noogutab): Need on mõjuvad ebaõnnestumised. Ei saa punkte. Aga kes teist ruttu õpib? Gracia, eks?

PRINTSESS: Kas see kiire õppimine tuleb arvesse, mis piirdub võitluskunstidega?

HELERI: Ei. Tarvis on üldist kiire õppimise võimet. Nelk?

NELK: Mina saan järgmisest 3 punkti! Mina olen kõrgaadlik, ehkki ma ei sündinud aadlikuna!

NELLA: Kas see annab ühe punkti, kui sinu vanaisa oli aadlik?

HELERI: (kõhkleb): Ei, vanaisa on liiga vähe. Ma arvan, et järgmisena saate punkte populaarsuse küsimusest. Nella ja Nelk on rahva hulgas üldtuntud, aga ülejäänud? Gracia?

GRACIA: Ei ütleks. Mul veel vedas, et minust üleüldse mälestust ei kustutatud. Lapsed päästsid mu, sest nad ei saa ju ametlikes dokumentides ilma emata olla. Ja teadustööd ka, aga enamikku inimesi biokeemia ei huvita, nii et kokkuvõttes ei.

HELERI: Nojah. Läheme edasi. Kas keegi on teist oma suguvõsa viimane võsu?

NELK: Kas see tuleb arvesse, kui sul õdesid ja vendi ei ole, aga onud ja tädid ning nende lapsed on?

HELERI: Hmm... Arvan, et ei. Sel juhul ... Keegi ei saa punkti? Imelik. Ja selle osa lõpuks tuleb arutada, kas kellelgi on ebatavaline töö või hobi. Minul näiteks ei ole ja naispolitseinik pole ka ebatavaline. Kuninganna on haruldane, kuid mitte ebatavaline töö, sest keegi peab see ju olema. Aga hobid?

NELLA: Kuidas süsteemiadministraatoriga on? Minu tööülesannete hulka kuulub klubi saiti ja serverit püsti hoida.

HELERI: Hmm... See pole see. Aga naispankur on küll ääretult haruldane. Nelk, sinu isa õpetas sulle seda, sest sul polnud vendi. Kas sa võtsid isalt panga juhtimise üle?

NELK: Ei. Isa ei ole mulle mitte midagi üle andnud, sest ta on õnneks veel siiamaale täie tervise juures. Ma jälgin ainult pidevalt riigieelarve kulutamist, et kogu raha otstarbekalt kasutataks.

HELERI: A-aga siis sa oled ju naisraamatupidaja. Või naisrevident. Ma arvan, et need on sinu riigis mõlemad väga haruldased tegevusalad.

NELK (rõõmsalt): On küll. 2 punkti, eks?

HELERI: Tundub nii. Ja nüüd järgmine osa. Imelikud koduloomad ja imelikud relvad. Harilikud koduloomad ei loe. Printsessil on arvatavasti ametirelv, see ka ei loe. Aga ülejäänud?

NELK: Mina kannan kogu aeg pistoda kaasas. Näete, seda.

HELERI: Miks sa seda kannad?

NELK: Igaks juhuks. Paljugi mis. Teatakse ju, et ma olen kuninganna ja rikas, äkki tulevad röövlid kallale, siis on mul midagigi nende vastu.

HELERI: See on täitsa hea põhjendus. Sellepärast sa punkte ei saagi. (Nelk mühatab pahaselt.) Huvitav, et loomade ja relvade eest ei saanud keegi midagi. Järgmine osa on vaenlane. Küllap igaühel teist on või on minevikus olnud vaenlane.

NELLA: Minul ei ole. Tõsi, oli kunagi üks hullumeelne, kes mu röövida tahtis ...

PRINTSESS: Ma olen selle juhtumiga tuttav. Tema ongi sinu vaenlane.

HELERI: Minu vaenlaseks oli kuritegelik rühmitus, mis koosnes 4 mehest. Nad röövisid minu ja hulga teisi inimesi. Nemad ei olnud hullud ja nad olid relvastatud, nii et minu jaoks oli asi väga kuri ja vahepeal tundus täiesti lootusetuna.

PRINTSESS: Ehk lohutab teid see, et minu vaenlase kõrval teie omad kahvatuvad. Minu vaenlaseks oli maffia, mis koosnes mitte neljast, vaid neljasajast mehest, ning miilitsast polnud eriti abi, sest see oli korrumpeerunud ja tegi kohati maffiaga koostööd.

NELK: Oleks minul teie mured! Aga kas teie riiki on tunginud naaberkuningas neljakümne tuhande mehelise armeega? Ning tahtsid nad just nimelt minu meest troonilt kukutada! Tugevamat vaenlast pole kellelgi.

GRACIA: Siiski. Minu vaenlane valitses tervet planeeti iseenese tahtmist mööda. Sõdureid oli tal vajaduse korral miljoneid.

HELERI: Ja mis meie vaenlastest saanud on? Minu neljast on kolm maha lastud ja neljas on praegu vangis.

NELLA: See minu hull on siiamaale hullumajas. Mulle lubati, et surmani.

PRINTSESS: Minu omadest lasti mitu tükki maha, mitukümmend mõisteti kohtus süüdi, osa elu lõpuni vangi, aga minule jäi pärast seda Venemaa väikeseks.

NELK: Kuri kuningas ja tema kindral hukati. Mu mees ei mõistnud nende üle kohut, ütles, et see oleks kaugel õiglasest kohtupidamisest, sest raske on leida erapooletuid kohtunikke ja nad on juba enne kohut süüdi mõistetud, ning laskis nad ilma kohtuta hukata. Nende armee löödi puruks, umbes kaks kolmandikku said surma.

GRACIA: Mida te kõik minu otsa vaatate? Kas ma ei öelnud, et ma pean elu lõpuni jääma range reiimiga kolooniasse?

HELERI: Jah, ja meil on selle pärast väga kahju. Kas on midagi, mida me sinu heaks saaksime teha?

GRACIA: Ei midagi. Minu pere on kõik seal, nende kaudu makstakse mulle kätte, kui ma tagasi ei lähe. Võtame parem järgmise osa. See vist räägib sellest, kuidas minevik meie elu mõjutab. Jah, ma tunnen kurbust minevikus toime pandud teo pärast, ehkki ma seda põrmugi ei kahetse. Sellest osast mulle 1 punkt. Printsess saab ka, sest ta ütles, et paljud on talle ilu pärast kadedad. Huvitav, et sama asja eest mitmest kohast punkte saab. Kas veel keegi? Nella, kas sulle on keegi ilu pärast kade?

NELLA: Ei tea, et oleks. Võib-olla Nelgile?

NELK: Alamaid on mul sada viiskümmend tuhat, võib-olla nende seas keegi kadestab mind, aga mulle on see teadmata.

PRINTSESS (aeglaselt): Ma saan ühest veel. Ka minu minevikus on üks tegu, mis on mind kõvasti mõjutanud.

GRACIA: Lõid ikka kellegi maha?

PRINTSESS (vaikselt): Ma ei tea.

GRACIA: Mis tähendab, et ei tea? Sa ei tea, kas ta suri ära või ei?

PRINTSESS: Oh ei, surma sai ta kahtlemata. Aga ... (Vakatab.)

GRACIA: Kas sa pead siis silmas, et sa ei tea, kas tegemist oli tapmise või õnnetusjuhtumiga?

PRINTSESS: See oli muidugi tapmine. Ma ei tea, kas tapja olin mina. Issake, ma elasin mitu aastat teadmisega, et olen tapja. Me saime niimoodi süüdistustest priiks, et igaüks rääkis ise juttu, millest ükski polnud õige, ega võtnud midagi omaks ja miilits võis meid vastastada ükskõik kui palju, mitte keegi oma juttu ei muutnud, ehkki kõik rääkisid üksteisele vastu. Ma mõtlesin, et teised tegid seda minu pärast. Mõni aasta hiljem tuli see jutuks ja kõik tunnistasid, et pidasid just iseennast mõrtsukaks. Issakene, mul langes nagu kivi südamelt! Ma sain aru, et ma tõenäoliselt siiski ei ole, ehkki keegi meist ju ikkagi oli.

(Vaikus.) HELERI: Rohkem kellelgi ei ole midagi sellist? Siis eelviimane osa. Ütlesin juba eespool, et autor oleks meeleldi teie kõigiga sõber, nii et punkt kõigile. Peale selle oleks autor meeleldi ka kõigi teie abikaasadega sõber, välja arvatud Printsess.

PRINTSESS: Haa! Seda ma talle räägin, et ta on nii jõle!

HELERI: Ja minul ei ole meest, aga teised saavad 3 punkti.

NELLA: Kui see test peab kontrollima, kas meie oleme need kõige-kõige nunnumad, mispärast meiega sõber olemine annab 1 punkti, aga meie abikaasadega sõber olemine 3 punkti?

HELERI: Ei tea, mina pole seda testi välja mõelnud. Ja osa teist saab punkti selle eest, et kõik armastavad neid. Gracia, sinu suhtes on mul kerged kahtlused.

GRACIA: Ma parem loobun sellest punktist.

PRINTSESS: Ja mul on vaenlasi ikka nii palju, et üleüldisest armastamisest on asi väga kaugel. Õnneks on vaenlased põhiliselt Venemaale jäänud.

HELERI: Hea küll. Ja nüüd viimane osa. Nende küsimuste eest läheb punkte maha. Kõigi eelmiste eest sai juurde, siit läheb maha. Aga ma vaatan, et enamikule tingimustele te siin ei sobi, ainult üks tekitab kahtlusi. Võib-olla mõni teist ei oleks üksinda oma vaenlase käest pääsenud, ainult teiste abiga suutsite võita. Mulle küll tundub, et mina siit punkti maha ei saa, aga teie?

NELLA: Mina muidugi. Ma poleks teiste abita arugi saanud, mis toimub, enne kui oleks hilja olnud.

NELK: Kahtlemata pean ka mina endalt punkti maha võtma, sest üksinda poleks ma kuidagi vaenlase sõjaväest jagu saanud. Ausalt öeldes ma ei käinud üldse sõjaretkel, vaid ootasin pealinnas ning palvetasin oma mehe ja tema sõjaväe pärast.

PRINTSESS: Selle küsimuse eest ma ei taha punkti maha võtta. Võtan hoopis sellest küsimusest, et olen paljudele andestanud mulle tehtud kurja. Mulle on elus nii palju kurja tehtud, et kui ma hakkaksin igaühte meeles pidama ja selle eest kätte maksma, siis olekski kättemaks minu elu kogu sisu. Kõik, jah? Täpselt 20 punkti.

NELK: Minul on ka 20.

NELLA: Minul ka 20. Saime vist kõik ühepalju.

GRACIA: Ei, mina sain 14. Teadmiste eest nähtavasti ei saa selleks ideaaltegelaseks. Kui palju sina said?

HELERI: 10.

NELK: Kui palju me saama pidime?

HELERI: Mary Sue algab 22 punktist.

NELK: Mis jama see on? See pole õige test ega midagi! Me oleme siin kõik idealiseeritud, nagu sa ütled, ja mitte ükski meist ei saanud selleks Mary Sueks! Kõigile jäi veel väike varu ka.

HELERI: Meil on veel aega küll. Me ei pea kohe ära minema. Ja mul on teine test veel. Mõõdab sedasama, aga natuke teiste küsimustega.

NELK: Proovime! Me ei jäänud siiski Mary Suest kaugele. Võib-olla teise testiga saame Mary Sueks?

GRACIA: See on vähemalt mingi vaheldus igapäevaelule.

NELLA: Mis siis ikka, eks teeme selle teise ka ära.

HELERI: Lehed on siin. Selle ma printisin välja aadressilt http://ponylandpress.nfshost.com/ms-test.html. (Jagab kõigile.) Esimene lehekülg on jälle nimi. Aga seekord on reeglid teised. Nimisõna nagu graatsia või nelk annab punkte, ükskõik, kas see on teie kultuuris levinud või ei. Lisaks on graatsia veel mütoloogiline tegelane, nii et minu hinnangul saab siit Gracia 4, Nelk 2 ja Printsess 1 punkti.

GRACIA (pahaselt): Sohh.

HELERI: Teisel lehel on välimus. Kõik saame punkti selle eest, et keegi meid on armastanud. Kui ma õigesti aru saan, siis Printsess ja Nella saavad teise punkti selle eest, et neid on armastanud rohkem kui 1 inimene.

NELLA: Keda sa silmas pead?

HELERI: Loomulikult sinu hullu.

NELLA: Hea küll, ma ei vaidle vastu. Aga, Nelk, sind on ju ka keegi peale oma mehe armastanud?

NELK: Ma ei näe inimeste südamesse. Kosilased on igasugust rääkinud, aga ma millegipärast ei usu, et nad siirad olid. Nad pole armastust tegudega näidanud. Ma olin lapsest saadik nii palju kuninga kõrval, et keegi vist ei julgenud talle vastu hakata. Kurb küll, aga minu pärast ei ole mehed kunagi kakelnud.

HELERI: Kes meist on oma tutvusringkonnas moeikoon? Nelk, sina ometi?

NELK: Ikoon? Mis mõttes?

HELERI: Kas naised püüavad kanda selliseid riideid, ehteid ja soengut nagu sinul?

NELK: Mis sa nüüd, ma olen ju kuninganna! Keegi ei julge minu moodi välja näha!

HELERI: Aga ülejäänud? (Mõned raputavad pead.) Kuidas on võimalik, et me oleme kõik ilustatud ja ometi pole meist ükski oma tutvusringkonnas moe-eeskuju?

GRACIA (loeb paberilt): Täiuslikud juuksed enne ampooni leiutamist. Nelk, lase õige oma juuksed valla, täiuslike juuste eest saad kohe 6 punkti!

NELK (süüdlaslikult): Ma parem ei lase. Ma päris kadestan teie juukseid. Nella, kas ma tohin sinu juukseid katsuda?

NELLA: Muidugi.

NELK: (silitab Nella juukseid, võtab ühe salgu pihku ja vaatab tähelepanelikult): Ïampoon on vist mingisugune juuksehooldusvahend, eks?

GRACIA: Jah. Juuksed tehakse märjaks, segatakse pähe ja pärast pestakse maha, et juustest rasv välja tuleks. Sisaldab rasvhappe soolasid ja teisi pindaktiivseid aineid, mis eemaldavad juuksekarvadelt rasukihi. See kiht küll kaitseb juukseid, kuid samal ajal ka imeb endasse tolmu ja muud mustust ning muudab juuksed tuhmiks. Ïampooniga lahustatakse see maha koos kogu mustusega, aga kaitsekiht moodustub hiljem uuesti. Ma loodan, et ei rääkinud liiga keeruliselt. Mõned ampoonid sisaldavad veel juukseid ja peanahka tugevdavaid või kõõmavastaseid aineid.

NELK (areldi): Kas ... sul on äkki kaasas, et sa saad näidata?

GRACIA (rahulikult): Jäi koju.

NELLA: Minul on. Palun võta, päriseks.

PRINTSESS: Võid ka minu oma võtta. See pole nii kallis. (Mõlemad annavad Nelgile erineva pudeli ampooni.)

HELERI: Ma ei tea, kas sa minu oma tahad, mul on sellest alla poole järel.

NELK: Aitäh. (Paneb kõik pudelid oma käekotti.)

GRACIA: Sa saad ju oma juukseid seebiga pesta. Vedelseep teeb umbes sellesama välja. Vahe on ainult selles, et seebis on pindaktiivseid aineid liiga palju ja nad võtavad juustelt liiga palju seda kaitsekihti maha. See võib juukseid kahjustada. Sellepärast, kui pead seebiga pesta, siis peab see üsna lahja lahus olema. Ïampoon on just juuste jaoks mõeldud ja seal on pindaktiivseid aineid õiges koguses.

NELK: Aitäh, ma proovin pärast seda ka. Ma ei tea, kuidas ma teile tasun. (Tuhnib käekotis.) Mul pole ühtegi münti kaasas. Ma võin teile oma sõrmuseid anda. Need on ehtsad, mitte võltsingud. (Korjab oma sõrmist kividega sõrmuseid.)

NELLA: Jäta, ampoon on tegelikult väga odav.

PRINTSESS: Ja meil tekiks raskusi oma meestele selgitamisega, kust me need sõrmused saime.

HELERI: Mul on allergia vääriskivide vastu.

GRACIA: Mul ei oleks sellega mitte midagi peale hakata. Isegi müüa poleks kellelegi.

NELK: Jah, ma olen lugenud, et te olete niisugune imelik rahvas, kes rahast ega vääriskividest õieti ei hooli. (Paneb sõrmused ükshaaval sõrmedesse tagasi.)

HELERI: Tegelikult hoolime, aga mitte nii palju. Ma usun, et mõne sellise sõrmuse eest võiks saada tuhat pudelit ampooni, nii et sinult tasu küsimine oleks pisut pettuse moodi. Võtame parem järgmise lehe. Iseloom. Siin ei küsita enam, kas me oleme tarkuse poolest laialt tuntud, vaid kas me lihtsalt targad oleme. Ma olen aru saanud, et siit saame kõik punkti. Gracia kui geenius saab kaks punkti.

NELK: Nüüd tulevad minu küsimused! Aadlitiitel annab koguni 4 punkti! Ja sealjuures polnud ma aadlikuna sündinud - veel 3, kokku 7! Mul on juba 14 punkti koos! Punkte tuleb kohe ludinal!

HELERI: Kas keegi on teist vabatahtlikult töötanud vaenlase heaks?

NELLA: Kas keskkooli komsomolisekretär tuleb arvesse?

HELERI ja PRINTSESS (korraga): Ei!

PRINTSESS: Aga mina olen maffia heaks töötanud. Tõsi, miilitsa teadmisel ja sealt ma sain ka palka.

HELERI: Sa olid seal siiski õõnestamise eesmärgil, nii et ei. Läheme järgmise osa juurde. Kes oskab 2 või 3 võõrkeelt, saab punkti, ja kes veel rohkem, saab 2. Seda oleme juba arutanud. Aga kes on kõvasti reisinud?

NELLA: Mina olen vist kõige rohkem. Ma olen oma mehega paljudel võistlustel kaasas käinud.

NELK: Kas pulmareis loeb? Ma käisin ligi kümnes riigis!

HELERI: Jah, pulmareis loeb.

NELK: Lõpuks ometi!

HELERI: Nelk on korraliku haridusega, ehkki see pole tema ajal tüüpiline - veel 2 punkti. Gracia, nagu öeldud, õpib ruttu - 3 punkti. Muusika mängimise eest saab Nella ja klaver on seekord nende väheste muusikariistade seas, mille oskus 2 punkti annab. Kes teist on kogu elu ühe mehega koos olnud? Kui ma ei eksi, siis Nella, Nelk ja Gracia. Kuidas sinuga on?

PRINTSESS: Üldiselt küll. Kui see maha arvata, mis ma maffias olin. Maffia ei pea abielutruudusest kuigi palju.

HELERI: Ma arvan, et see maffiavärk ei loe. Kõik peale minu saavad ühe miinuse.

NELK (karjatab): Mida? Miks see annab miinuseid, kui ma olen oma mehele eluaeg truu olnud? Kas ma peaksin teie meelest abielu rikkuma hakkama?

HELERI: Ei, seda kindlasti mitte. Abieluõnn on tähtsam kui hea tulemus Mary Sue testis.

NELK: Kui te otsite mingit ideaaltegelast, miks truudus oma mehele punkte ära võtab? See pole õiglane!

HELERI: Mary Sue on seda sorti tegelane, kellele lihtameelsed inimesed meeleldi kaasa elavad ja kellega ennast samastavad. Pealegi on meie kultuuris väärtushinnangud natuke teised.

NELK: Kas lits on teie ühiskonnas lugupeetud inimene?

HELERI: Ei, seda kindlasti mitte.

NELK: Nella, mitme mehega sina oma elu jooksul oled maganud?

NELLA: Ühega. Ma olin üsna noor, kui mehele läksin.

NELK: Heleri, miks sa endalt punkti maha ei võta? Mitukümmend meest sinul olnud on?

HELERI: Mul pole neid ühtki olnud, sellepärast.

(Väike paus.) GRACIA: Järgmine küsimus on, kas meil on suurema osa jooksul romaani tegevusest laps. Kust ma tean, missugusesse kohta autor romaani alguse paneb?

HELERI: Ei teagi, aga võib ju arvata, missugused sündmused selles romaanis oleksid ning kus oleksid algus ja lõpp.

GRACIA: Siis mina vist olen.

NELLA: Mul pole aimugi! Minust saaks mitugi romaani, sellepärast. Ma annan endale selle punkti, aga võiksin sama hästi ka mitte anda.

NELK: Minu lugu peaks vist pulmadega lõppema.

HELERI: Siis Gracia ja Nella saavad miinuspunkti.

NELK: Jälle! Pühakirjas on ju selgelt öeldud, et kui mees ja naine on valinud kokkuelamise tee, siis saab naine õndsaks oma laste läbi, aga kui naine lapsi ei saa, siis on selle põhjuseks tema patune elu! See pole õige test ega midagi. (Tõuseb pahaselt, aga taipab, et tal pole kusagile minna, ja istub jälle.) Ma ei saa üldse aru, mille eest siin punkte jagatakse. Mõnikord annab vooruslik eluviis plusse ja teinekord miinuseid.

HELERI: Võtame järgmise lehe. See on elukutsete ja erioskuste leht. Siin on hulganisti elukutseid, mille pidamine annab punkte.

PRINTSESS: Siit tuleb mulle kohe kolinaga. Salaagent - üks. Politseinik - üks. Mafiooso - kaks. Veel karate eest ja ateismi eest.

HELERI: Kes on olnud näitleja? Kooli näitering ei loe! Imelik, et näitlejaid, lauljaid ega modelle pole ainsatki. Seda ma küll ei oodanud!

NELLA: Ma siiski olen aeg-ajalt modell olnud. Mu klubi põhisponsor on ju riidetootja ja selle reklaamüritustel oleme kõik, nii mängijad kui töötajad, nende riiete näitamiseks laval jalutanud. Minu arvates võib seda pidada palgaliseks modellitööks, kui riidetootja vastutasuks klubile raha annab.

HELERI: Jah, sul on õigus. Aga Nelk ei ole ühtegi niisugust ametit pidanud ja väljendab autori omadest kardinaalselt erinevaid vaateid, nii et kolm miinuspunkti.

NELK (ülima nördimusega): Mis? Kolm tükki maha? Kas mina selles süüdi olen? Kas ma autorit vahetada ei saa?

HELERI: Kahjuks mitte. Järgmine osa käib ainult kooliõpilaste, see tähendab meist ainult minu kohta. Ma saan siit 2 punkti, sest mul on krediitkaart ja oli juba keskkooli ajal. Nüüd viimane leht, see on jälle meile kõigile. Romaani sisu. Seda muidugi täpselt ei tea, aga võite ise oletada, millest seal rääkida võiks. Seda me oleme juba arutanud, keda meist kõik tunnevad ja keda meist kõik armastavad ning et autor heameelega ükskõik keda meist armastaks. Gracia saab 2 miinust, sest läheb romaani lõpuks päriselt vangi, ja mina saan ka 2 miinust, sest olen meelega tapnud. Mitte oma käega, aga minu meelest pole siin lõppkokkuvõttes vahet.

PRINTSESS: Kas mina saan ka 2 miinust selle eest, et aitasin maffia juhtide süütegude kohta tõendeid koguda? Mõned neist mõisteti hiljem surma.

HELERI: Ma mõtlen natuke. Sul on olukord pisut teine. Sina olid rohkem süüdistaja moodi, aga surma mõistis nad kohus, mitte sina. Sellepärast ma sulle siit miinuspunkte ei annaks.

NELK: Kas ma peaksin ka päevikut pidama hakkama? Gracia saab oma päeviku eest 4 punkti!

GRACIA: Kust sa tead, et ma kunagi päevikut pidasin?

NELK: See on ära tõlgitud ja ma olen seda lugenud! Mitu korda.

GRACIA: Appi! Ma mõtlesin, et hävitasin selle ära! Kas ma olen sinu kodumaal kuulus?

NELK: Üsnagi. Sinu päevikust on mitu trükki ilmunud. Meil pole ühtki muud allikat teie maailma kohta, aga sinu päevik on õnneks lihtinimese elu koha pealt väga põhjalik.

GRACIA: Oleksin ma seda teadnud, poleks ma iial päevikut pidama hakanud.

NELK: Ära muretse, trükis on kõige veidramad kohad tsenseeritud, aga minul on kodus ka tsenseerimata tõlge. Sinu päeviku originaali hoitakse riigi arhiivis luku taga.

GRACIA (paneb käed näo ette): Oo õudust!

NELK: Ära seda nii südamesse võta! Sinu päevik on väga huvitav. See on andnud palju mõtlemisainet, kuidas üles ehitada õiglast riiki ning kuidas teha vahet, mida on võimatu teha, mida on võimalik, aga mõttetu teha ning mida on mõttekas teha. Ma olen sinu päeviku üksikuid lõike korduvalt arutanud nii oma mehe kui valitsusega.

HELERI: Võtame nüüd punktid kokku. Mina sain 13 punkti. Kui palju sina, Nelk, said?

NELK: Jälle 20.

GLORIA: 14 punkti.

NELLA: Mina sain 17.

PRINTSESS: 21 punkti. Tundub, et olen teist ikka kõige kõvem. Kui palju on Mary Sue piir?

HELERI: 35.

NELK: Oh sa püha müristus! Kuidas meil seekord nii palju puudu jäi? Kui paneksin endale autori eest antud ebaõiglased 3 miinust juurde... Ikka jääb puudu. Milles asi on?

HELERI: Seda peamegi mõtlema. Millest see tuleb, et meist, kes me oleme kõik idealiseeritud, keegi Mary Sueks ei saanud? Minule oli see küll täielik üllatus.

NELK: Me oleme kõik inimesed. Meie seas ei ole ingleid, saatanaid ega mingeid inimese ja looma ristandeid. Ma olen korra mulatti näinud, see oli ikka jõle küll. (Teised vahetavad pilke.) Ja keegi meist ei valda mingeid võlu- ega nõiakunste. Tundub, et tavalistel inimestel on väga raske Mary Sueks saada.

NELLA: Lisaks oli kõigil meil õnnelik või vähemalt enam-vähem talutav lapsepõlv. Kedagi meist ei röövitud, sunnitud orjusesse, kellegi vanemaid ei tapetud oma laste silme all, keegi ei elanud aastaid tänaval. Keegi meist pole oma suguvõsa viimane liige ega mingi saladuse või oskuse ainus või viimane valdaja.

GRACIA: Me oleme tavalised ideaalsed inimesed. Jumalad tänatud.

NELK: Kui ma järele mõtlen, siis ei ole asi ikka väga hull. Ma võtan kodus selle asja ette ja hakkan Mary Sueks. Kuningannal on see võimalik. Ma hangin endale hulga veidraid loomi, keda harilikult kodus ei peeta, sealhulgas kindlasti hundi. Siis ma katsun saada sellesamuse ... mis sul õla peal oli. Lasen endale nelgiõie põletada, voh. Tellin endale mustad nahkrõivad, see pole üldse keeruline, ja katsun korraldada, et minu pistoda loheverre kastetaks. Ma võin päevikut pidada ja aeg-ajalt modellina üles astuda. Järgmisel aastal on mul 30 punkti vabalt koos.

PRINTSESS: Aga sul kukkus teiste paberite vahelt veel midagi välja. See on kapten Kirki test. (Näitab.)

HELERI: Jessas, ma ei tahtnud teile Kirki testi teha, aga ma printisin selle välja aadressilt http://springhole.net/quizzes/kirktest.htm, sest seda on ainult üks lehekülg.

NELK: Kes see kapten Kirk on?

PRINTSESS: Sõitis läbi terve maailma ja igas sadamas oli tal mingi seiklus naistega. Kõik naised langesid talle kaela.

NELK: Sihuke hoorajääger! Mis see meisse puutub?

PRINTSESS: Ma lasen selle testi ringi käima. Aga teil ei ole vaja vastata. Siin on nii vähe küsimusi, et ma tegin selle teie eest vahepeal läbi. Igaühest meist saaks kirjutada romaani, milles ta oleks peategelane. Kõigepealt, kas meie mehed oleksid pealikud, kambajõmmid või suvalised jobud, jobu pole ta meist õnneks kellelgi. Ja siis, kas keegi meist on printsess (mina ja Nelk) või preestrinna (meist mitte keegi). Ja siis mis meiega juhtub, harilikult me tõotaksime selles romaanis oma mehele midagi, näiteks abiellumise käigus. Mina sain testist 9, Nelk 8, Gracia 7, Nella 6 ja Heleri 5 punkti.

NELK (umbusklikult): Kust kapten Kirki piir läheb?

PRINTSESS: 6 punkti on vaja. Nii et peale Heleri on kõik normi täitnud. Heleri on vallaline, sellepärast.

NELLA: Seda on lohutav teada, et ehkki meist keegi Mary Sueks ei saanud, siis kapten Kirkiks saime ometi kõik.

Talv 2008