"Fantaasia" jutuvõistluse tulemused

Selgunud on jutuvõistluse võitjad (osavõtjaid oli 77). Taseme kohta niipalju, et päris paljud tööd, mis esikümne hulka ei mahtunud, olid täiesti huvipakkuvad ja võimalik, et võtan neist mitmega ühendust - oodake!

Koostamisel on mitmed kogumikud, kus on võimalik lugusid avaldada.

Üldiselt arvas zhürii, et kuna tööde hulk oli päris suur, oli tore, et umbes kolmandik neist oli kirjanduslikul tasemel.

Esimene koht: Meelis Friedenthal, "Nerissa"
Teine koht: Siim Veskimees "Merevaiguvalgus"
Kolmas koht: Milvi Martina Piir, "Juliuse teekond"
Neljas koht: Elläi Tuulepäälse, "Apelsinikollane"
Viies koht: Moonika Lembinen, "Näkipüüdja"

Äramärgitud tööd:
Indrek Salumets, "Kui saatus tahab"
Freyja Ek "Seitsmes päev"
Martina Niin "Apatriid"
Kristjan Oad "Latgalijaht"
Tuulepuu Pilvik "Tulevikuvisioonid 1"

Esimesed viis kohta on kõik auhinnalised, nende jaoks on kultuurkapital määranud ulmeühingule raha, samas pole see veel eraldatud, nii et peatselt võetakse võitjatega ühendust. Esikoht on 3000 kr, teine koht 2000 kr, kolmas koht 1000 kr, neljas koht 1000 kr ja viies koht 1000 kr.

Edasi tsiteerin mõningaid zhürii liikmete arvamusi.

Raul Veede: "Meeldiv oli zhanriline mitmekesisus: fantasy, õudusjutud, teadusulme, alternatiivajalugu, paroodiad. Erinesid tegevuspaigad, kaugest kosmosest eestimaiseni. Mitmed lood matkisid stiililt mõnd tuntud kirjanikku, näiteks Zelaznyt, Heinleini, Lovecrafti, Robin Hobbi, Bradburyt.

Hindamine polnud kerge, kuid zhyrii hinnangud olid kyllaltki
yhtlased, esimeste kohtade määramisel raskusi polnud."

Juhan Habicht: "Võistluse eesmärgiks ei olnud leida uut Harglat, pigem uusi nimesid, kes lisanduksid Hargla kõrvale. Paremate seas oli tuttavaid nimesid uuel tasemel, uusi puhtalt ulmele pühendunud autoreid, ent neidki, kes peavad alles enda jaoks täpsustamine, mis ulme tegelikult on. Samas oleks tore nende autoritega edasi tegeleda, et nende järgmised jutud veelgi paremad saaksid, ning nende edasisele edule kaasa elada. Et isegi need, kelle tulemused praegu tagasihoidlikuks jäid, üllatavad ehk järgmine kord meeldivalt, sest ega praeguste tunnustatud meistrite esimesed tükid kah teab mis toredad ei olnud."