Komeedi püüdmine

Saatja: Samantha Schandin

Saaja: Greg Smith

Teema: Asteroidioht

 

Armas Greg,

Palun vaata kirja lisas olevaid, Observatorio del Teide värskelt kogutud andmetel põhinevaid hinnanguid läheneva asteroidi kohta. Tulemused on õigeks tunnistatud ka siin, Cambridge’i Astrofüüsikaosakonnas.

Nagu sa näed, pole tegemist heade uudistega. Sa pole viimasel ajal kirjutanud, kuidas su töö edeneb, ja ma loodan, et tõrjemissiooni ettevalmistamisel pole tekkinud viivitusi, sest kokkupõrkeni on jäänud ainult loetud kuud.

Palun võta ühendust ja anna mulle asjade seisust teada.

Samantha

------------------------

 

Saatja: postmaster@europa.eu

Saaja: Samantha.Schandin

Automaatne Vastus

Me peame kahetsusega teatama, et Greg Smith ei tööta enam Euroopa Innovatsiooni ja Tehnoloogia Instituudi eriprojektide osakonnas. Soovitame teil ühendust võtta mõne teise osakonnaga. Teie e-mail “Teema: Asteroidioht” kustutati, ilma et keegi oleks seda lugenud.

 

***

 

Saatja: Samantha Schandin

Saaja: Europa Innovatsiooni ja Tehnoloogia Instituut

Teema: Asteroid 2007 QS August 2016

 

Armas Härra Peeters,

Ma kuulun tiimi, mis tegeleb maalähedaste objektide uurimisega. Palun, kas te saaksite mulle teatada, kes juhib praegu asteroidi 2007 QS tõrjemissiooni AEGIS? Tegemist on kiireloomulise asjaga.

------------------------

 

Saatja: Europa Innovatsiooni ja Tehnoloogia Instituut

Saaja: Samantha Schandin

Teema: Re: Asteroid 2007 QS August 2016

 

Armas Samantha

Ma pean kahetsusega teatama, et seoses fondide puudumisega on projekt AEGIS katkestatud. Palun andke teada, kas ma saan kuidagi aidata.

Thomas Peeters

------------------------

 

Saatja: Samantha Schandin

Saaja: Europa Innovatsiooni ja Tehnoloogia Instituut

Teema: Re: Asteroid 2007 QS August 2016

 

Armas Härra Peeters,

Ma pole kindel, kas te olete sellest teadlik, aga AEGIS oli projekt, mis valmistus tõrjuma meteoriiti, mis tabab Maad käesoleva aasta augustis. See polnud teadusprojekt, vaid juba viimased neli aastat toiminud kaitseprojekt. Palun, kas te saaksite mulle öelda, kellega ma peaksin rääkima, et projekti taaskäivitada? Kaalul on inimelud.

Dr Samantha Schandin

NEOWatch

------------------------

 

Saatja: Europa Innovatsiooni ja Tehnoloogia Instituut

Saaja: Samantha Schandin

Teema: Re: Asteroid 2007 QS August 2016

 

Armas Samantha

Ma kardan, et projekt AEGIS katkestati kolme nädala eest ja meeskond on juba laiali saadetud. Mina ei saa enam midagi muuta. Kas te olete kaalunud võimalust võtta ühendust sõjaväelastega?

Thomas Peeters

 

***

 

Saatja: Dr Samantha Schandin

Saaja: Euroopa Kaitseagentuur

Teema: Vältimatu kokkupõrge meteoriidiga augustis

Lugupeetud härrad,

Ma püüan leida õiget isikut, kellega rääkida asteroid 2007 QS-ist, meteoriidist, mis läheneb Põhja-Euroopale. Meie analüüs näitab, et kokkupõrkepunkt asub maismaal ja tulemuseks on ulatuslikud purustused. Me usume, et kui asteroidi ei tõrjuta, siis on Luksemburg kõige tõenäolisemaks kokkupõrkepunktiks.

Euroopa Liidu rahastatud projekt AEGIS oli esimeseks kaitseliiniks purustuste vastu, mida see meteoriit põhjustab, kuid nüüd on see projekt katkestatud. Meil oleks vaja kõige kiiremas korras teiega kohtuda, et olukorda arutada ja leida võimalus enese kaitsmiseks selle läheneva meteoriidi eest.

Dr Samantha Schandin

NEOWatch

------------------------

 

Saatja: Euroopa Kaitseagentuur

Saaja: Dr Schandin@NEOWatch

Teema: Re: Vältimatu kokkupõrge meteoriidiga augustis

Euroopa Kaitseagentuuris puudub vastav osakond, mis tegeleks maalähedaste objektide tõrjumisega rakettide abil ja Luksemburg ei ole kõrge prioriteediga sihtmärk.

Ma kontrollisin ja leidsin, et puuduvad usaldusväärsed andmed selle kohta, nagu oleks mõni inimolend kunagi meteoriiditabamuse tõttu surnud. Kui halb see olukord siis olla saab?

Tony Martins

------------------------

 

Saatja: Dr Samantha Schandin

Saaja: Tony Martins, Euroopa Kaitseagentuur

Teema: Re: Vältimatu kokkupõrge meteoriidiga augustis

 

Armas Härra Martins,

Ma pole kindel, kas te mõistate selle teema pakilisust. Asteroid 2007 QS tekitab märkimisväärseid purustusi. Minu osakonna senine töö näitab, et kokkupõrge tabab tõenäoliselt Luksemburgi, aga see pole veel täppisteadus. Võib-olla oleks lihtsam vajalikku tähelepanu saada, kui nimetada tõenäoliste kahjustuspiirkondadena Brüsselit ja Pariisi, kuna neis mõlemas on tähtsaid ametiasutusi.

Dr Samantha Schandin

NEOWatch

------------------------

 

Saatja: Euroopa Kaitseagentuur

Saaja: Dr Schandin@NEOWatch

Teema: Re: Vältimatu kokkupõrge meteoriidiga augustis

 

Kui päris aus olla, siis 30 meetri pikkune kivi ei ole Euroopa Kaitseagentuuri probleem. Kui teil on mingisugune tõestus, et sellel kivil on teadvus või et selle on teele saatnud mõistuslikud olendid, siis me oleksime edasistest kontaktidest väga huvitatud. Võib-olla te peaksite ühendust võtma Euroopa Kosmoseagentuuriga ja uurima, kas nemad saavad teid teie probleemi lahendamisel aidata.

Kahju küll, aga mina teid rohkem aidata ei saa.

Tony Martins

------------------------

 

Saatja: Dr Samantha Schandin

Saaja: Tony Martins @ Euroopa Kaitseagentuur

Teema: Re: Vältimatu kokkupõrge meteoriidiga augustis

 

Armas Härra Martins

See ei ole minu probleem. NeoWatch on kolm tosinat inimest, kes on neli aastat tegelenud asteroidi 2007 QS andmete analüüsiga. Me oleme oma tulemusi kooskõlastanud observatooriumite ja astrofüüsika osakondadega kogu maailmas ning nad kõik on leidnud, et meil on õigus. Me oleme uuendanud oma võrgulehekülge, lisades sellele asteroidi kohta käivaid fakte, mis aitaksid teil probleemi olemust mõista.

Seitsmemeetrise läbimõõduga asteroidi kineetiline energia vastab Hiroshimale heidetud aatompommi energiaga. 2013. aastal sai Venemaal Tšeljabinski meteoori plahvatuse tagajärjel vigastada üle tuhande inimese.

Dr Samantha Schandin

NEO-Watch

------------------------

 

Saatja: Euroopa Kaitseagentuur

Saaja: Dr Schandin@NEOWatch

Teema: Re: Vältimatu kokkupõrge meteoriidiga augustis

Ma mõistan, aga need kahjustused puudutavad ainult Luksemburgi, eks ole?

Tony

 

***

 

Saatja: Dr Samantha Schandin

Saaja: Euroopa Liidu Kosmoseagentuur

Teema: Lähenev kokkupõrge meteoriidiga

Ma kuulun Cambridge’i töörühma, mis tegeleb maalähedaste objektide uurimisega ning käesolevaga püüan ma leida õiget inimest, kellega rääkida asteroidist 2007 QS, meteoriidist, mis tabab Maad kaheksa nädala pärast. Võimalike kokkupõrkepunktide seas on Brüssel ja Pariis. Meie arvutuste kohaselt on oodata tõsiseid lokaalseid tagajärgi.

Euroopa Liidu rahastatud projekt AEGIS oli mõeldud asteroidi trajektoori muutmiseks, kuid projekt on vastutustundetult katkestatud ja me oleme jäänud kaitseta. Kas mul oleks võimalik kiiresti ühendust saada kellegagi Euroopa Liidu Kosmoseagentuurist, kellega edasist tegevust koordineerida?

Dr Samantha Schandin

NEOWatch

------------------------

 

Saatja: Euroopa Liidu Kosmoseagentuur

Saaja: Dr Samantha Schandin

Teema: Lähenev kokkupõrge meteoriidiga

 

Armas Dr Schandin

Tänan teid e-maili eest. Kardan, et pean teile ütlema, et me ei saa teie aitamiseks midagi tega. Nagu te kahtlemata teate, võtab nii suuremastaabilise projekti käivitamine aega vähemalt aasta ja isegi kui aega oleks piisavalt, pole meil ei koosseisu ega vahendeid, et üles lennutada kosmoseaparaat, mis suudaks meteoriidi trajektoorilt kõrvale juhtida. Samuti riskiksime me oma mainega, kui me võtaksime selle ülesande enda peale, kuid ei osutuks edukaks.

Elisabeth Jacobs

Euroopa Liidu Kosmoseosakond

 

***

 

Saatja: Dr Samantha Schandin

Saaja: Euroopa Liidu Nõukogu

Teema: KIIRE: Vältimatu kokkupõrge meteoriidiga

 

Kõigile asjassepuutuvatele,

Olen Samantha Schandin, astrofüüsika doktor, ja töötan Canbridge’is, organisatsioonis NEOWatch. Me analüüsime võimalikke ohtlikke asteroide. Üks selline asteroid on teel Põhja-Euroopas suunas ja tabab Maad järgmisel kuul.

Ma olen kogunud palvekirjale 1742 teadlase ja uurija allkirjad, kes kõik kinnitavad, et see asteroid kujutab endast vahetut ohtu ning tekitab langemispaigas kraatri läbimõõduga üks kuni kaks kilomeetrit. Kõige tõenäolisemad kohad, mida asteroid võib tabada, on Brüssel ja Pariis.

Me oleme võtnud ühendust Europa Innovatsiooni ja Tehnoloogia Instituudi, Euroopa Kaitseagentuuri ja Euroopa Kosmoseagentuuri töötajatega, kuid pole leidnud kedagi, kes võtaks endale vastutuse kaitsemeetmete korraldamiseks. Kas me võime arvestada teie toetusega?

Dr Samantha Schandin

NEOWatch

------------------------

 

Kellelt: Jean-Luc Vasseur

Saaja: Samantha Schandin

Teema: Re: KIIRE: Vältimatu kokkupõrge meteoriidiga

 

Armas Samantha,

Me soovitame sul tulla meie järgmisele koosolekule, mis toimub 17. juulil, ja püüda leida europarlamendi liikmeid, kes tunneksid su teema vastu huvi. Lisan dokumendi reisivõimaluste ja kohalike hotellide kohta. Jääme kohtumist ootama.

Jean-Luc

------------------------

 

Saatja: Dr Samantha Schandin

Saaja: Jean-Luc Valais@Euroopa Liidu Nõukogu

Teema: VÄLK JA PAUK

 

Armas Härra Vasseur,

Kogu mu osakond sõitis Brüsselisse koosolekule, kus tõlke oli rohkem kui Europarlamendi liikmeid. See oli täiesti kasutu pingutus. Asteroid 2007 QS läheneb meile iga hetkega ja näib, et mitte keegi ei suuda panna Euroopa Liitu sellele reageerima. Meil saab aeg otsa! PALUN AIDAKE MUL LEIDA ÕIGE KONTAKTISIK!

Dr Samantha Schandin

NEOWatch

------------------------

 

Saatja: Dr Samantha Schandin

Saaja: Jean-Luc Valais@Euroopa Liidu Nõukogu

Teema: VÄLK JA PAUK

 

Armas Härra Vasseur

Kokkupõrkeni on jäänud veel ainult neli nädalat! Ma olen aru saanud, et te olete ise pärit Pariisist, mis on üks võimalikest kokkupõrkepunktidest. Kas te tõesti olete valmis lubama, et teie kodulinnale langeb sisuliselt suur pomm, ega tee selle vältimiseks midagi?

Dr Samantha Schandin

NEOWatch

------------------------

 

Kellelt: Euroopa Parlament

Kellele: Dr Schandin

Teema: VÄLK JA PAUK

 

Armas Dr Schandin,

Pariis on augustis nagunii inimtühi, nii et minu arvates pole muretsemiseks erilist põhjust.

Sellegipoolest edastasin teie e-mailid osakonnale, mis kõige tõenäolisemalt võib olukorrast huvituda. Loodan, et te jõuate lahenduseni.

Jean-Luc

 

***

 

Kellelt: Geoloogia ja Mineraloogia Instituut

Kellele: Dr Samantha Schandin@NEOWatch

Teema: Re: FW: VÄLK JA PAUK

 

Armas Dr Shandin,

Teie informatsiooni edastas mulle Jean-Luc Vasseir Euroopa Liidu Nõukogust.

Palun, kas te saaksite täpsustada meteoriiti puudutavaid üksikasju, sealhulgas metallide sisaldust selles ja muid asju, mis võimaldaksid meil õigesti hinnata selle väärtust? Võimalik, et Belgia Geoloogia ja Mineraloogia Instituut (BGMI) oleks sellest juhtumist huvitatud. Juhul, kui – nagu te väidate – meteoriit langeb kindlasti Euroopa territooriumile, siis me oleksime kindlasti huvitatud informatsioonist, mis võimaldaks meil meteoriidi pärast kokkupõrget üles leida.

Kristina Krinov

Geoloogia ja Mineraloogia Instituut

------------------------

 

Saatja: Europa Innovatsiooni ja Tehnoloogia Instituut

Saaja: Samantha Schandin@NEOWatch

Teema: Re: Asteroid 2007 QS August 2016

 

Armas Samantha

See järelkontrolli e-mail on osa kvaliteedikontrollist, et teha kindlaks, kas meie osakonnale saadetud järelepärimisi on korrektselt käsitletud. Kas sa said oma probleemid märksõnaga Asteroidiga 2007 QS August 2016 lahendatud?

Thomas Peeters

------------------------

 

Armas Thomas,

Ma olen lahkunud NEOWatchist ja asunud tööle India Kosmoseuuringute Organisatsioonis Bengalurus.

Olen jõudnud järeldusele, et meteoriiditabamus tuleb Brüsselile ainult kasuks.

Parimate soovidega

Samantha

PS: Mul on hea meel, et vähemalt sina leidsid aega tagasisideks. Oled sa mõelnud puhkusele? Ma soovitaksin augusti kolmandat nädalat. Sõida lõunasse.

 

Tõlkinud Juhan Habicht.