Disain

Drupali teema Zeropoint lubab teha kuni 3 veergu, lisaks on võimalik defineerida kuni 17 erinevat regiooni. (Siia alla ei käi menüüd, mis jagavad sidebar lefti (vasakut külgriba), st ühes regioonis võib asju olla lõputult.)

0-pointil on kaasas 7 värviskeemi. Sisuliselt on kasutusel põhjalikult muudetud Sky. (Pole defineeritud uut värviskeemi, mis on ka võimalik, vaid ylekirjutused on failis _custom/custom.css, mis just selleks teemale lisatud). 0-point on laiupidi dünaamiline ja sel on vahelduv headeripilt. See on lihtne, selge ja hea loetavusega -- sobib sellisena kirjutatud sisule orienteeritud saidile, nagu meie oma.

Keelest

Saidi keeleks on defineeritud Estonian, kuid keelemoodul on laadimata jäetud. Drupalil on see täiesti olemas, aga kui ma seda katsetasin, sain ainult naerda ja nutta. Tööd teha ei saanud, sest ma ei leidnud enam midagi üles... :-[ Drupalis saab kasutada sisemist suhteliselt mugavat interfeissi hädavajalike asjade tõlkimiseks. Pooldan lähenemist, et tõlgitud on ainult need otse kasutajale suunatud tekstid, millel on olemas mitte kõrvu kraapiv eestikeelne vaste. Juba sisseloginud kasutajat tahaksin lugeda inimeseks (... kes mõistab ingliskeelseid juhiseid).

Teemast veel -- algselt oli kaasas veetilk, selle asemele läks hiir. Nii et kui kusagilt veel veetilk vastu vaatab... Roteeruvaid headeripilte annab alati juurde teha (on idee, mida eraldi arutame).

Headeri all on Main menu, sinna on välja toodud kõige olulisem. Selle all on väiksem abimenüü, kus on ka käesolev Qpetus ja sinna tekib ka sisseloginud kasutajatele sisu lisamise link. (Praegu) olen pannud ka foorumi ja blogi juhtimise (viiname pole sisse lülitatud) jmt, hetk aega arutada.

Menüüsid saab teha vastavalt vajadusele, eks ole, kasutaja näeb ainult neid, mida tal on õigus kasutada, ja menüüd võivad tekkida ja kaduda vastavalt mõnedele teistele defineeritud tingimustele.

Left sidebar'il ehk vasakul külgribal on aktiivse numbri sisu. See on tegelikult view'ga tehtud pseudomenüü, mis muutub vastavalt valitud numbrile (view defineerimine on iseküsimus).

Selles numbris